Editorial Branded Webinars: De kracht van samenwerking

Webinars zijn een effectieve manier om kennis te delen met een breed publiek. Bij Editorial Branded Webinars organiseren partners samen een webinar rondom een belangrijk thema, onder de vlag van het vertrouwde merk Nieuwe Oogst.

Het uitgangspunt is om een webinar of reeks van webinars te organiseren over onderwerpen die van groot belang zijn voor agrarische ondernemers en de sector als geheel. Partners die gespecialiseerde kennis en expertise hebben op een thema kunnen van Nieuwe Oogst verwachten dat wij meedenken over de inhoud en opbouw van het webinar, geschikte tafelgasten en het werven van kijkers.

Een belangrijk aspect van de Editorial Branded Webinars is de locatie. Deze webinars worden gehouden vanuit de professionele AgriPers-studio’s in Zwolle of Den Bosch, waar alle benodigde faciliteiten beschikbaar zijn. Dit zorgt voor een hoogwaardige productie en een vlekkeloze uitvoering van de webinars.

Handig totaalpakket

Door gebruik te maken van de AgriPers-studio en haar mediakanalen, kunnen de partners een totaalpakket verwachten voor de organisatie, werving, redactionele verslaglegging en publicatie van de online evenementen. Alles, van begin tot eind, wordt geregeld en op elkaar afgestemd. Na afloop ontvangen de partners een volledige rapportage van het webinar, inclusief de e-mailadressen van de deelnemers die het webinar live of uitgesteld hebben gevolgd en hebben aangegeven dat ze door de partners geïnformeerd of benaderd mogen worden.

De werkwijze van het Editorial Branded Webinar is gebaseerd op nauwe samenwerking tussen de partners. In overleg worden de gewenste inhoud en de belangrijke thema’s besproken, waarbij diverse onderwerpen aan bod kunnen komen. De redactie van Nieuwe Oogst en de partner(s) zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de inhoudelijke invulling van het programma van het webinar of de talkshow. De organisatie en werving van de evenementen liggen grotendeels in handen van de AgriPers/Nieuwe Oogst redactie, mediaproductie en marketingteams.

Werving van deelnemers

Om deelnemers te werven, wordt er een campagne opgezet op de platformen van Nieuwe Oogst. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via een inschrijfformulier dat gekoppeld is aan de webinarsoftware van AgriPers. Vervolgens worden ze automatisch herinnerd en uitgenodigd voor vervolgsessies. Ook kunnen de partners via hun eigen kanalen en websites registratieformulieren aanbieden om zo hun eigen doelgroep te bereiken.

Een interessant onderdeel van het Editorial Branded Webinar is de videoreportage die voorafgaand aan het webinar gemaakt kan worden. Deze reportage wordt samen met de partner geproduceerd en kan plaatsvinden in de studio of op locatie, waarbij een ondernemer of deskundige die door de partner wordt aangeleverd centraal staat. De video, die aansluit bij het thema en het webinar, wordt voorafgaand aan het evenement gepubliceerd op de digitale kanalen van Nieuwe Oogst. Het dient niet alleen ter werving van deelnemers, maar kan ook als onderdeel van het webinar zelf worden gebruikt.

Impact maken

Kortom, met het concept van Editorial Branded Webinars benutten partners elkaars expertise ten volle. Het is een krachtige manier om hoogwaardige webinars te organiseren en belangrijke thema’s onder de aandacht te brengen in de agrarische sector. Door de nauwe samenwerking met de redactie van Nieuwe Oogst en de professionele ondersteuning van AgriPers, kunnen de partners rekenen op een succesvolle en impactvolle webinarervaring.

Meer weten over editorial branded webinars?
Onze adviseurs helpen u graag verder. Neem vrijblijvend contact met ons op.